Érthetetlen

Sziasztok!

Gondolkodtam, megírjam-e ezt a bejegyzést.

Nem akartam, de fel kell hívnom a figyelmeteket erre, még akkor is ha kárt teszek.

Egy kozmetikus csoportban moderátorént ügyködöm, ahol egy rendkívül érdekes dolgot olvastam. Adott egy cég/szalontulajdonos, akinek a szalonjában a kozmetikus furcsa dolgot csinál.

Konkrétan lejárt szavatosságú termékekkel dolgozik.

A szalontulajdonos hölgy mikor rákérdezett erre, a válasz ennyi volt: "30 éve dolgozok kozmetikusként, még soha nem volt probléma, hogy lejárt szavatosságú krémet használtam." 

Hihetetlen, és egyszerre a kozmetikus szakma hírnevét rombolják az ilyen kollégák, hiszen egy kozmetikusnak a higiénia, a precizitás, az emberekre való odafigyelés a legfőbb feladatai. Ismernünk kell a termékeink hatóanyagait, hatásait, és az, hogy ismeretlen, netán lejárt szavatosságú termékekkel dolgozzunk, elfogadhatatlan, emellett etikátlan, és a szalontulajdonos rossz hírét is keltjük ezzel.

Mostanában tervezek megismerkedni új termékcsaládokkal, márkákkal, de ilyet nem engedhetünk meg magunknak, ha a munkánkra igényesek vagyunk.

Kérlek Titeket, ha ilyet tapasztaltok, vagy látjátok hogy a krémnek nem olyan az állaga, mint amilyennek kellene lennie, kérdezzetek rá.

Ha jó, tanult, figyelmes a kozmetikusod, el fogja magyarázni, miért olyan a krém állaga, viszkozitása, kinézete. Lehet hogy eredetileg is úgy kell kinéznie, de menjetek biztosra. 

És a kozmetikusotok is örülni fog ha látja, érdekel titeket ez az egész ;)

Csodaszép napot Nektek!

Üdv: Katuska

Kozmetikusok és rigolyák 2. rész

Most pedig bemutatom a Kozmetikusok rigolyáit. 

Avagy mit tegyél, és NE tegyél.

1. Legjobb esetben a Kozmetikusnak van egy Házirendje, amelyben le van írva a nyitvatartás, az időpontfoglalás módja, az, hogy mi a teendő, ha nem tudsz elmenni a kért időpontra, vagyis MINDEN.

2. Bejelentkezni értelemszerűen telefonon a legérdemesebb, munkaidőben, hiszen akkor biztosan ott van a naptár, és a telefon is. Ha esetleg nem veszi fel a telefont, írj egy sms-t, biztosan visszahív. Sokan munkaidőn kívül nem hajlandóak felvenni a telefont.

3. Miután bejelentkeztél, és nem tudsz elmenni a megbeszélt időpontra, a legfontosabb, hogy AZONNAL hívd fel, vagy írj sms-t a Kozmetikusodnak, hogy nem tudsz elmenni. Hidd el, megérti, csak időben szólj, hogy tudjon más Vendégnek szólni. Annál rosszabb nincs, amikor a kezelés kezdése előtt öt perccel szólsz, hogy: Bocsi, nem tudok elmenni. Így kiesel te is, feleslegesen ott ül a Kozmetikusod a szalonban, remélve, hogy esetleg beesik egy Vendég az utcáról, és nem lesz deficites az a fél óra, óra, vagy még több.

A legújabb megoldás, ami külföldön már elég sok helyen elterjedt, az, hogy 48, vagy annál több órával a kezelés időpontja előtti lemondása esetén 0-50% kötbér megfizetését kérik a Vendégtől, 48 órán belüli, de 24 órán túli lemondás esetén 50-80% kötbért, 24 órán belüli lemondás, vagy meg nem jelenés esetén 100% kötbér megfizetésére kérik fel a Vendéget.

A Kozmetikusnak is megy az ideje, a villany, a fűtés. És nem lehetsz elég hálás, ha egy ilyen eset után még fogad Téged, mint Vendéget. De ez nem jelenti azt, hogy újra és újra megteheted ezt a Kozmetikusoddal.

Tehát MINDIG IDŐBEN MONDD LE AZ IDŐPONTODAT! (Kivéve ha beteg vagy, mert azt nyilván megérti a Kozmetikus, de erre később rátérek)

4. Ha kismama vagy, esetleg kisbabával, vagy nagyobb gyermekkel tudsz csak menni Kozmetikushoz, győződj meg róla, hogy minden adott-e ahhoz, hogy ne zavarjátok a munkavégzést. Vigyél magaddal játékot, amivel le tudod foglalni a gyermeked, de sok esetben az a célravezetőbb, ha arra a fél-egy órára megkérsz valakit, hogy vigyázzon a picire, hiszen a legtöbb esetben nincs kialakítva játszósarok a gyerekeknek.

5. Négylábúakat ha vinni szeretnél magaddal, előre kérdezd meg a Szalonban dolgozókat, hogy nem zavarja-e őket, vagy a Vendégeket. Hiába állatbarát a Kozmetikusod, ha a Vendégek emiatt elmennek. Sokan a lakásban sem tűrik a kutyákat/macskákat, ha ez a hely pedig egy Szépségszalon, ahol a higiénia a legfontosabb, egyenesen elűzi a Vendégeket.

6. Ha beteg vagy, ne menj Kozmetikushoz. Sem körmöshöz, sem fodrászhoz. Egy Vendég ha kimarad, még mindig vállalhatóbb, mint ha a Kozmetikus marad ki, és 10-20, vagy még több Vendégről kell lemondani, épp ezért ha bármiféle gyengeséget, betegséget észlelsz magadon, kérlek, NE menj Szépségszalonba.

Ezek a legfőbb rigolyák, amelyek most eszembe jutottak. A későbbiekben még visszatérhetünk ezekre, ha lesz igény rá.

Gyönyörű napot kívánok Nektek :)

Katuska