Kozmetikusok és rigolyák 2. rész

Most pedig bemutatom a Kozmetikusok rigolyáit. 

Avagy mit tegyél, és NE tegyél.

1. Legjobb esetben a Kozmetikusnak van egy Házirendje, amelyben le van írva a nyitvatartás, az időpontfoglalás módja, az, hogy mi a teendő, ha nem tudsz elmenni a kért időpontra, vagyis MINDEN.

2. Bejelentkezni értelemszerűen telefonon a legérdemesebb, munkaidőben, hiszen akkor biztosan ott van a naptár, és a telefon is. Ha esetleg nem veszi fel a telefont, írj egy sms-t, biztosan visszahív. Sokan munkaidőn kívül nem hajlandóak felvenni a telefont.

3. Miután bejelentkeztél, és nem tudsz elmenni a megbeszélt időpontra, a legfontosabb, hogy AZONNAL hívd fel, vagy írj sms-t a Kozmetikusodnak, hogy nem tudsz elmenni. Hidd el, megérti, csak időben szólj, hogy tudjon más Vendégnek szólni. Annál rosszabb nincs, amikor a kezelés kezdése előtt öt perccel szólsz, hogy: Bocsi, nem tudok elmenni. Így kiesel te is, feleslegesen ott ül a Kozmetikusod a szalonban, remélve, hogy esetleg beesik egy Vendég az utcáról, és nem lesz deficites az a fél óra, óra, vagy még több.

A legújabb megoldás, ami külföldön már elég sok helyen elterjedt, az, hogy 48, vagy annál több órával a kezelés időpontja előtti lemondása esetén 0-50% kötbér megfizetését kérik a Vendégtől, 48 órán belüli, de 24 órán túli lemondás esetén 50-80% kötbért, 24 órán belüli lemondás, vagy meg nem jelenés esetén 100% kötbér megfizetésére kérik fel a Vendéget.

A Kozmetikusnak is megy az ideje, a villany, a fűtés. És nem lehetsz elég hálás, ha egy ilyen eset után még fogad Téged, mint Vendéget. De ez nem jelenti azt, hogy újra és újra megteheted ezt a Kozmetikusoddal.

Tehát MINDIG IDŐBEN MONDD LE AZ IDŐPONTODAT! (Kivéve ha beteg vagy, mert azt nyilván megérti a Kozmetikus, de erre később rátérek)

4. Ha kismama vagy, esetleg kisbabával, vagy nagyobb gyermekkel tudsz csak menni Kozmetikushoz, győződj meg róla, hogy minden adott-e ahhoz, hogy ne zavarjátok a munkavégzést. Vigyél magaddal játékot, amivel le tudod foglalni a gyermeked, de sok esetben az a célravezetőbb, ha arra a fél-egy órára megkérsz valakit, hogy vigyázzon a picire, hiszen a legtöbb esetben nincs kialakítva játszósarok a gyerekeknek.

5. Négylábúakat ha vinni szeretnél magaddal, előre kérdezd meg a Szalonban dolgozókat, hogy nem zavarja-e őket, vagy a Vendégeket. Hiába állatbarát a Kozmetikusod, ha a Vendégek emiatt elmennek. Sokan a lakásban sem tűrik a kutyákat/macskákat, ha ez a hely pedig egy Szépségszalon, ahol a higiénia a legfontosabb, egyenesen elűzi a Vendégeket.

6. Ha beteg vagy, ne menj Kozmetikushoz. Sem körmöshöz, sem fodrászhoz. Egy Vendég ha kimarad, még mindig vállalhatóbb, mint ha a Kozmetikus marad ki, és 10-20, vagy még több Vendégről kell lemondani, épp ezért ha bármiféle gyengeséget, betegséget észlelsz magadon, kérlek, NE menj Szépségszalonba.

Ezek a legfőbb rigolyák, amelyek most eszembe jutottak. A későbbiekben még visszatérhetünk ezekre, ha lesz igény rá.

Gyönyörű napot kívánok Nektek :)

Katuska

Kozmetikusok és rigolyák 1. rész

Az első igazi bejegyzésem :D

A cím sokat sejtető: Kozmetikusok, és rigolyák.

Összeférhet ez a két szó?

A válasz: igen.

Rövidke bemutatása a kozmetikusoknak.

Eddig három típussal találkoztam, tehát őket veszem górcső alá :D Gondolom Te is találkoztál már a lent felsorolt kozmetikusok valamelyikével :D

1. Vannak kozmetikusok, akik csak úgy vannak.

Akiknek minden mindegy.

Aki reggel bemegy, szemöldököt és szempillát fest, gyantáz, arckezelést végez, majd a nap végén hazamegy. Letudja a kötelező 6-8-10-12 órát, majd hazamegy a családhoz. Lehet, hogy átbeszéli a napját a férjével, a gyerekekkel átnézi a házi feladatokat, s miután lerendezte otthoni teendőit, és önmagát is, lefekszik, hogy másnap újra felkeljen, bemenjen dolgozni.

Mint egy robot.

2. Vannak olyan kozmetikusok, akik futószalagszerűen fogadják a Vendégeket.

Egyik éppen csak beül a székbe, és felkenik a festéket a szemöldökére, a következő vendég már érkezik is. Míg az egyik vendégnek a szempilláján rajta a festék, egy másiknak intimgyantát csinál.

De ami a legbosszantóbb, ez a típus az, akik közel 6-7 óra munka után már el is megy, teendőire hivatkozva. Akiket délután 4 után már nem találsz ott, pedig akkor lenne a legtöbb időd kozmetikushoz járni. 

Általában ezek a kozmetikusok panaszkodnak a legtöbbet a kevés vendégre, a sok munkára, és a kevés pénzre.

3. Vannak olyan kozmetikusok is, akiknek a hivatásuk egyben a hobbijuk.

Akik reggel felkelnek, felkészülnek a vendégekből. Ki jön, mit szeretne, hogy szeretné, és ami a legfontosabb, miről is szoktak beszélgetni? 

Ezek a kozmetikusok azok, akik mindig igyekeznek a legtöbbet kihozni a napjukból. 

Ezek azok a kozmetikusok, akikhez az ember lánya a legszívesebben jár, de hozzájuk a legnehezebb bekerülni, pont azért, mert hihetetlenül szeretik őket az emberek. Hiszen ki ne szeretne egy olyan kozmetikust, aki tisztán emlékszik, hogy egy, másfél, akár három hónappal azelőtt miről is beszélgettetek? Aki tudja, hogy műtötték a kutyádat, és érdekli, hogy van? Vagy aki megkérdezi, hogy a nagymamád törött lába hogyan gyógyul?

És most gondolj bele. Te melyik típushoz jársz? :D

 

Folyt. köv. a 2. részben, ahol már tényleg a rigolyák kerülnek terítékre.